Dra nytta av våra erfarenheter

Utbildningar

Ny som chef i ett kontaktcenter? Ny Teamledare på Service Desken? Fått ansvar för IT-Helpdesk? Varit chef i ett Contact Center ett tag men vill gå vidare eller ha inspiration? Dags för energipåfyllning eller vill du utöka ditt nätverk? Oavsett anledning så är du välkommen på våra utbildningar.

Kontakta oss

Våra utbildningar

Telefoni är ett område som många känner till. Telefoner – kan ju inte vara så svårt? Alla har ju nästan en mobil och alla vet ju hur den fungerar. Jag tillsammans med min partner inom utbildning – Alf Kjeller –  vill vara ambassadörer för hantverket “telefoni”.

Vi gillar telefoni och har jobbat med det större delen av vårt yrkesliv. Det finns mycket ”teknisk” och handhavande utbildning men vad vi vill tillföra är managementutbildningar när det gäller Voice och Contact Center. Här nedan finner du några av de standardutbildningar vi håller. Men vi kan också specialanpassa en utbildning just för dig eller ditt företag.

 

Contact Center management 1 dag

Denna kurs ger dig inblick i grunderna vad avser bemanningsplanering samt den teknik som stödjer bemanningsplanering oavsett om det gäller en publik Kundtjänst eller intern Servicedesk.

Du kan vara ny på jobbet som chef eller vill fräscha upp dina kunskaper, få nya inspel och perspektiv samt möta andra i samma roll. Vi prioriterar nätverkandet under kursen.

Kursen är också bra för dig som är teamledare eller motsvarande. Har du ett planeringsansvar för Contact Centret är detta en mycket bra första grund. Om det är upphandling på gång av stöd för work force management är kursen nyttig och ger dig många ”att tänka på” inför upphandlingen.

Contact Center management 2 dagar

Utbildningen för dig som leder eller har en ledande befattning i ett Contact Center. Kursen ger dig inblick i grunderna både vad avser bemannings- och övrig planering, tekniken samt ledarskapet i ett Call-, eller Contact Center. 

Kursen är också bra för dig som är teamledare eller om du har ett planeringsansvar. Inför en upphandling av Contact Center system, work force management eller andra stödsystem är kursen nyttig och ger dig många ”att tänka på” inför upphandlingen.

Work force management

Vår utbildning i Work force management tar upp grunderna för bemanningsplanering (mål, prognoser och bemanningsberäkning).

Från bemanningsberäkning till schema är också en viktig del i kursen samt konsekvenserna av olika händelser som påverkar prognos och bemanning.

Vi går igenom konsekvenserna av olika bemanningsscenario.

Teleansvar och projektledning

Sedan flera år samarbetar jag med Alf Kjeller AB kring utbildningar och coachning inom hantverket Telefoni. Vi utbildar och coachar i telefoniansvar för dig som är eller har motsvarigheten till systemförvaltare och projektledning för dig som leder eller ska leda ett telefoni/IT projekt. Mer information om dessa utbildningar hittar du på alfkjeller.se. Självklart kan du också kontakta oss direkt om du är intresserad av att veta mer.