CCW2016

Nya intryck och tankar är bra att få. Den här veckan förflyttar vi verksamheten till Berlin.

Ett besök på Contact Center World (CCW 2016) gör jag med min samarbetspartner i Teleutbildningar.se –  Alf Kjeller på Alf Kjeller Konsult AB

Vi hoppas på en del nya intryck och hur tankarna går hos olika Contact Center och leverantörer. Som seniora konsulter har vi en stor erfarenhet att ösa ur MEN vi vill gärna se och höra hur de tänker som ligger i utvecklingens framkant. Både de som har en stor hemmamarknad och de som jobbar över en eller flera landsgränser.

Vi vill gärna komplettera våra erbjudande både som telekonsulter och som utbildare inom Contact Center management.

Utbildningsplanering

Under tiden i Berlin passar vi också på att ha en av våra årliga planeringskonferenser. Det är en helt ny utbildning i bemanningsplanering och en utvecklad och förlängd utbildning i Contact Center management som ska planeras och ”byggas”.

CCW 2016

Contact Center World 2016 är det största eventet inom kundservice i Europa och äger rum mellan den 22-25 februari på Estrel Convention Centre i Berlin.

Förra året lockade eventet ca 7 600 besökare. Man beräknar att det i år ska vara ca 250 olika utställare från 19 länder samlade. Däribland Interactive Intelligence, Mitel, Avaya, Sykes,Competella, Enghouse, Genesys och Plantronics med flera företag.

Förutom utställningen är det föreläsningar, plenumdiskussioner och mingel. Vi ska försöka suga åt oss så mycket vi kan från utställarna och plenumdiskussionerna och knyta så många kontakter vi kan.