Aktuellt

Nyheter och blogginlägg kring kundservice och helpdeskfrågor

Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning Vilken av de tre faserna i ett projekt Alf gillar mest? Varför är det viktigt med ett projektavslut? Varför och när såg Alf ut som en kassler? Det och mycket annat finns nu i en pod nära dig. I förra veckan gästade min kollega i...

läs mer

Telekommarknaden under förändring – nätverksmöte 10 april

Trender och spaning - telekommarknaden under förändring med risker och nya möjligheter Telekommarknaden är under stark förändring och det kommer NTK (Nätverket för Telekomanvändare – NTK) nästa nätverksmöte att handla om. Samtidigt som den elektroniska kommunikationen...

läs mer

Intelligent Communication

Nya möjligheter med Intelligent Communication I nästa vecka, den 22 februari har Nätverket för Telekomanvändare - NTK årets första nätverksmöte. En uppföljning från det populära mötet i höstas då Pedra Herdegen från Pensionsmyndigheten pratade om hur de gick från...

läs mer

Dags för UGL utbildning i år?

Datum för UGL utbildningar 2018 Nu är datum klara för våra UGL utbildningar vi erbjuder under Teleutbildningar.se under 2018. Utbildningarna kommer ske under vecka 11, vecka 17, vecka 22, vecka 26, vecka 43 och vecka 48. Alla utbildningarna kommer hållas på Björkhaga...

läs mer
God Jul och Gott nytt år!

God Jul och Gott nytt år!

Vänner, kollegor och kunder önskas En God Jul och Ett Gott Nytt ÅR I år stödjer vi LÄKARE UTAN GRÄNSER och UNICEF med en julgåva /Jerry Call Center Management

läs mer

Krishantering på Nolldistans 22 november

Krishantering i Contact Center På Nolldistans den 22 november kommer jag vara talare i ett av mina favoritämnen - Krishantering i Contact Center. Under mina år som anställd traffic manager och nu som egen företagare, rådgivare och utbildare har jag stor erfarenhet av...

läs mer

Vad betyder GDPR för voice och telekomlösningar?

Voice och GDPR Nu i november är det dags för det sista nätverksmötet för i år i  NTK – Nätverket för Telekomanvändare.  Ämnet är GDPR och det är högaktuellt. Den 25 maj 2018 börjar nämligen den nya dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation)...

läs mer

Är Skype nya kontorsväxeln?

Från traditionell kontorstelefoni till Skype Många pratar om att ersätta växeln med Skype. Men hur fungerar det i praktiken?  Nätverket för telekomanvändare - NTKs första nätverksmöte är den 27 september. På mötet tittar vi på ett case där Pensionsmyndigheten införde...

läs mer