Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning Vilken av de tre faserna i ett projekt Alf gillar mest? Varför är det viktigt med ett projektavslut? Varför och när såg Alf ut som en kassler? Det och mycket annat finns nu i en pod nära dig. I förra veckan gästade min kollega i...

läs mer

Enghouse Interactive Dagarna 2019

Enghouse Interactive Dagarna 2019 I oktober kommer vi vara representerade via min partner i Teleutbildningar.se, Alf Kjeller som en av talarna på Enghouse Interactive Dagarna och prata kring kundservice. Ämnet är "Kundservice - skulle du kontakta dig själv?" För,...

läs mer

Vad gör vi när det är strömlöst?

Hur klarar vi oss utan el en längre tid? Stormen Alfrida slog ut elförsörjningen i stora delar av Norrtälje kommun i veckor. Hur klarar man sig som privatperson och företagare?

läs mer

Gå en UGL utbildning 2019

Vågar du vara dig själv, verkligen känna och tycka det du vill? Utveckling av Grupp och Ledare (UGL) har i mer än femton år varit en av Sveriges mest uppskattade ledarskapsutbildningar för näringsliv, kommun och landsting. Inom vårt samarbete Teleutbildningar.se kan...

läs mer

God Jul och Gott nytt år!

Hej alla kunder, kollegor och vänner! Årets julgåvor från Call Center Management går till Läkare utan gränser och Operation smile. Med detta ber jag att få önska er alla God Jul och Gott Nytt År!

läs mer

Kundrelation och kundservice

För någon vecka sedan hade jag som ena halvan av Teleutbildningar.se nöjet att prata kundrelationer och kundservice på en medarbetardag för ett 40-tal IT-anställda i en västsvensk kommun. Förmiddagen ägandes åt att skapa förståelse för vikten av bra kundupplevelser,...

läs mer

Trender och framtidsspaning – rösten blir viktigare

av | feb 19, 2020 | Aktuellt | 0 Kommentarer

Foto: Alf Kjeller

Trender nu

Ni som inte var med på Nätverket för telekomanvändare – NTKs nätverksmöte i torsdags med temat var ”Framtidsspaning och trender 2020. Vad händer under året och hur påverkar det oss?” Bertil NordlundKnowit och Jukka RistijärviTelemanagement lotsade oss igenom de globala och heta frågorna kring 5G, IoT, RPA, robotisering och det som trendar nu.

Vi kommer tala mera

Det blev många diskussioner och en av sakerna som är så intressant nu är att rösten kommer komma tillbaka som ett viktigt kommunikationsmedel. För med rösten kan du och jag kommunicera med händerna fria – när vi idrottar, när vi kör bil och vi kan nu även kommunicera direkt med maskinerna.

Vi kan med vår röst vara nyanserade, personliga, föra en dialog och vi kan förmedla en sinnesstämning på ett helt annat sätt än vad vi kan med det skrivna ordet. Rösten kommer komma tillbaka som något viktigt och därmed också vikten av telefoni och talkommunikation.

Mer information om NTK och deras kommande nätverksmöten hittar du på deras web.

Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning Vilken av de tre faserna i ett projekt Alf gillar mest? Varför är det viktigt med ett projektavslut? Varför och när såg Alf ut som en kassler? Det och mycket annat finns nu i en pod nära dig. I förra veckan gästade min kollega i...

Enghouse Interactive Dagarna 2019

Enghouse Interactive Dagarna 2019 I oktober kommer vi vara representerade via min partner i Teleutbildningar.se, Alf Kjeller som en av talarna på Enghouse Interactive Dagarna och prata kring kundservice. Ämnet är "Kundservice - skulle du kontakta dig själv?" För,...

Vad gör vi när det är strömlöst?

Hur klarar vi oss utan el en längre tid? Stormen Alfrida slog ut elförsörjningen i stora delar av Norrtälje kommun i veckor. Hur klarar man sig som privatperson och företagare?

Gå en UGL utbildning 2019

Vågar du vara dig själv, verkligen känna och tycka det du vill? Utveckling av Grupp och Ledare (UGL) har i mer än femton år varit en av Sveriges mest uppskattade ledarskapsutbildningar för näringsliv, kommun och landsting. Inom vårt samarbete Teleutbildningar.se kan...

God Jul och Gott nytt år!

Hej alla kunder, kollegor och vänner! Årets julgåvor från Call Center Management går till Läkare utan gränser och Operation smile. Med detta ber jag att få önska er alla God Jul och Gott Nytt År!

Kundrelation och kundservice

För någon vecka sedan hade jag som ena halvan av Teleutbildningar.se nöjet att prata kundrelationer och kundservice på en medarbetardag för ett 40-tal IT-anställda i en västsvensk kommun. Förmiddagen ägandes åt att skapa förståelse för vikten av bra kundupplevelser,...