Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning Vilken av de tre faserna i ett projekt Alf gillar mest? Varför är det viktigt med ett projektavslut? Varför och när såg Alf ut som en kassler? Det och mycket annat finns nu i en pod nära dig. I förra veckan gästade min kollega i...

läs mer

Enghouse Interactive Dagarna 2019

Enghouse Interactive Dagarna 2019 I oktober kommer vi vara representerade via min partner i Teleutbildningar.se, Alf Kjeller som en av talarna på Enghouse Interactive Dagarna och prata kring kundservice. Ämnet är "Kundservice - skulle du kontakta dig själv?" För,...

läs mer

Vad gör vi när det är strömlöst?

Hur klarar vi oss utan el en längre tid? Stormen Alfrida slog ut elförsörjningen i stora delar av Norrtälje kommun i veckor. Hur klarar man sig som privatperson och företagare?

läs mer

Gå en UGL utbildning 2019

Vågar du vara dig själv, verkligen känna och tycka det du vill? Utveckling av Grupp och Ledare (UGL) har i mer än femton år varit en av Sveriges mest uppskattade ledarskapsutbildningar för näringsliv, kommun och landsting. Inom vårt samarbete Teleutbildningar.se kan...

läs mer

God Jul och Gott nytt år!

Hej alla kunder, kollegor och vänner! Årets julgåvor från Call Center Management går till Läkare utan gränser och Operation smile. Med detta ber jag att få önska er alla God Jul och Gott Nytt År!

läs mer

Möt Teleutbildningar.se på AFTTs konferens

av | mar 12, 2017 | AFTT, teleutbildningar.se | 0 Kommentarer

Teleutbildningar.se plats på AFTTs konferens i april

Användarföreningen för tjänstebaserad telefonis nästa konferens i april kommer min samarbetspartner Alf Kjeller, Alf Kjeller Konsult AB och jag vara på plats med Teleutbildningar.se.

Jag kommer hålla ett seminariepass dag 1 kring våra gemensamma erfarenheter om hur man bygger en framgångsrik support. Genom åren har vi ju varit med om det mesta och har erfarenheter av både saker som gått bra, och saker som mindre bra. Med det som utgångspunkt kommer vi hålla ett av konferensens seminarier.

Tyvärr Alf inte vara med under själva seminariet utan måste avvika då några timmar för NTKs års-, och nätverksmöte som tyvärr krockar.

Hur bygger jag en framgångsrik support?

Det seminarie som vi kommer ha kretsar kring våra erfarenheter kring hur man bygger en framgångsrik support. En stor byggjätte och dess IT service samt stora försäkringsbolagets Telekomsupport har ställts inför många utmaningar genom åren. Behov av bättre kundupplevelser, effektivisering, att lägga till fler användare, och IT-konton, men inte anställa fler i supporten.

Vi kommer visa med praktiska tips hur utmaningar kunnat hanteras i våra kundcase samt några andra exempel. En berättelse om hur det går att vända flera negativa trender till positiva upplevelser för kunder, anställda och leverantörer.

Utbildning och information har gått som en röd tråd genom projekten och vi avslutar med att ge vår syn på detta. Den som är med får stora möjligheter att ställa frågor och föra diskussion om olika frågor.

Välkommen att lyssna på mig – torsdagen 6 april mellan 13:45 och 14:30.

Om konferensen

Årets tema är ”Uppkopplad, på – eller avkopplad – Hur kommunicerar vi 2020?” och äger rum den 6-7 april på Skogshem & Wijk, Lidingö. Start på kvällen den 5:e med en ”meet-and-greet” och kvällsvickning för de som kommer dagen innan. Sen startar själva konferensen på torsdagen 09:00 och avslutas på fredagen ca 14:00. Sedvanlig middag med mingel på torsdag kväll.

Mer information om årets konferens finns på AFTTs hemsida där du också kan anmäla dig om du vill komma med.

Om AFTT

Användarföreningen för tjänstebaserad telefoni (AFTT) är ett forum för alla som köper telefoni som tjänst och bildades i november 1998, då under namnet ”Centrex användarförening”. Varje år anordnar de en eller flera konferenser. AFTT är till för såväl små som stora företag och för personer som arbetar med tele- och datakommunikation.

Föreningen arbetar ideellt för:

  • att främja medlemmarnas erfarenhetsutbyte inom produktområdet tjänstebaserad telefoni
  • att bygga upp ett nätverk mellan medlemmarna
  • att stödja medlemmarnas kompetensutveckling
  • att genom sina medlemmar påverka leverantörerna med önskemål och krav
  • att stimulera utvecklings- och utnyttjandeidéer
  • att förmedla information

Tre steg till lyckad projektledning

Tre steg till lyckad projektledning Vilken av de tre faserna i ett projekt Alf gillar mest? Varför är det viktigt med ett projektavslut? Varför och när såg Alf ut som en kassler? Det och mycket annat finns nu i en pod nära dig. I förra veckan gästade min kollega i...

Enghouse Interactive Dagarna 2019

Enghouse Interactive Dagarna 2019 I oktober kommer vi vara representerade via min partner i Teleutbildningar.se, Alf Kjeller som en av talarna på Enghouse Interactive Dagarna och prata kring kundservice. Ämnet är "Kundservice - skulle du kontakta dig själv?" För,...

Vad gör vi när det är strömlöst?

Hur klarar vi oss utan el en längre tid? Stormen Alfrida slog ut elförsörjningen i stora delar av Norrtälje kommun i veckor. Hur klarar man sig som privatperson och företagare?

Gå en UGL utbildning 2019

Vågar du vara dig själv, verkligen känna och tycka det du vill? Utveckling av Grupp och Ledare (UGL) har i mer än femton år varit en av Sveriges mest uppskattade ledarskapsutbildningar för näringsliv, kommun och landsting. Inom vårt samarbete Teleutbildningar.se kan...

God Jul och Gott nytt år!

Hej alla kunder, kollegor och vänner! Årets julgåvor från Call Center Management går till Läkare utan gränser och Operation smile. Med detta ber jag att få önska er alla God Jul och Gott Nytt År!