Monthly archive for oktober 2016

Dags för Utveckling av Grupp och Ledare – UGL

Group of Students with Hands in Stack, Teamwork. Education conce

Utveckling av Grupp och Ledare – UGL

Denna vecka kör vi inom samarbetet Teleutbildningar.se en ny omgång av Sveriges mest efterfrågade ledarskapsutbildning – UGL (utveckling av Grupp och Ledare). Vi tycker det är en av de bästa utvecklande utbildningarna som finns idag. Och vi är stolta över att vi kan erbjuda den till våra kunder till ett specialpris.

En bra grund att stå på

Oavsett om du är chef eller inte, så ger dig en UGL utbildning en bra grund att stå på när det gäller att utveckla dig själv och att förstå hur grupper fungerar och utvecklas. Utbildningen sker i samarbete med HK Partner.

Intresserad?

Om du vill veta mer kontakta oss eller läs mer på Teleutbildningar.se.

Bra och effektiva supporttjänster

160919-ntk-natverks-och-styrelsemote-10-600x450
Med förvaltning på agendan

För några veckor sedan ägde Nätverket för Telekomanvändare – NTKs nätverksmöte med temat ”Förvaltning” rum. Det var pass på agendan: ”Vi hjälper leverantörer att lyckas” som Kent Sävåsen ansvarade för samt ”Bra och effektiva supporttjänster” som jag tillsammans med Stefan Westling, Peab Support hade ansvaret för.

”Bra och effektiva supporttjänster”

Stefan och jag pratade om resan Peab gjort med att utveckla sitt IT kundstöd till att gå från HelpDesk till Kundstöd och från IT-support till Shared Servicecenter. En resa kantad med utmaningar som tagit några år.

Praktiska tips

Vi levererade en hel massa bra praktiska konkreta tips och det blev många intressanta diskussioner bland alla på plats. Det blev ett bra pass med många bra tips och idéer. Bra och effektiva supporttjänster är helt klart ett ämne som intresserar och engagerar många.

Det finns många ”Helpdeskar/Servicedeskar” som skulle kunna utvecklas där ute och gå från att bara vara ett ”costcenter” till att vara ett riktigt Shared Servicecenter och en central del i företaget. Om du vill veta mer om den resan och den erfarenhet jag har samlat på mig genom åren så är du välkommen att höra av dig.

 

160919-ntk-natverks-och-styrelsemote-12-600x386

”Vi hjälper leverantören att lyckas”

Andra talare på plats var också en ”kollega” i NTKs styrelse – Kent Sävåsen, tillvardags på 2improve, vars ämne var ”Vi hjälper leverantören att lyckas”.

Kenta belyste med konkreta exempel på hur vi som kunder skulle kunna få ut mer av de leverantörer vi har om vi istället för att försöka ”sätta dit dem” istället hjälper dem att lyckas.

Precis som Stefan och mitt pass var det många praktiska tips och erfarenheter. Både från offentlig förvaltning och privata företag.

Om NTK

Vill du veta mer om Nätverket för Telekomanvändare – NTK så hör av dig till vår generalsekreterare Alf Kjeller. Likaså om du vill ha bilderna som visades eller ha kontakt med någon av föredragshållarna.

NTK har nästa nätverksmöte den 17 november. Mer information kommer på NTKs hemsida.