Monthly archive for september 2016

Nyhetsbrev från Teleutbildningar.se

Nyhetsbrev

Höstens första

Nu har Teleutbildningar.se höstens första nyhetsbrev ute. Denna gång pushar vi inför höstens omgång av Contact Center management, Teleansvar – Voice management och Sveriges mesta ledarskapsutbildning – UGL.

Contact Center management

Höstens omgång av vår numera tvådagarsutbildning i Contact Center management är planerad till 26-27 oktober. Precis som tidigare är den på KOM Hotel i Stockholm. Datum för vårens omgång är satt och är planerad till 26-27 april 2017. Även vårens utbildning är planerad att vara i Stockholm.

Kontakta Jerry Nilsson om du vill veta mer om Contact Center managementutbildningen. Utbildningen sker i samarbete med SundCom.

Teleansvar – Voice management

I höst kommer vi att hålla vår utbildning i Teleansvar – Voice management den 9-10 november. Denna också på KOM Hotel i Stockholm. Vårens omgång är planerad till den 17-18 maj. Vi har planerat att ha utbildningen i Stockholm, men vart i Stockholm är inte bestämt.

Om du har frågor om Voice management – kontakta Alf Kjeller som är utbildningsansvarig. Precis som för utbildningen i Contact Center management sker i samarbete med SundCom.

Utveckling av Grupp och Ledare – UGL

Höstens omgångar av Sveriges mesta ledarskapsutbildning, Utveckling av Grupp och Ledare – UGL, är den 24-28 oktober och 28 november-2 december. Utbildningarna går i Mullsjö, men det finns också möjlighet att gå dessa under samma datum fast i Skåne. Det är få platser kvar till höstens utbildningar så passa på att boka.

Om du har frågor om UGL utbildningarna så kontakta Alf Kjeller som är utbildningsansvarig. Utbildningen sker i samarbete med HK Partner.

Anmälan

Om du vill anmäla dig till någon av våra utbildningar så är du välkommen att göra det här.

Finns det vinster i effektiv förvaltning?

160204-Nätverksmöte-40

Nytt nätverksmöte med NTK 19 september

Den 19 september har Nätverket för Telekomanvändare – NTK höstens första nätverksmöte. Denna gång är det förvaltning som står på agendan och frågan som ska besvaras är ”Finns det vinster i effektiv förvaltning?”

Förvaltning av tjänster är nyckeln till framgång både ur upplevelse och effektivitet för våra kunder, användare och inte minst leverantörer. Att förvalta är också att skapa en organisation som ger rätt stöd och support de som använder tjänsten samtidigt som vi har ett ansvar i relationen med våra leverantörer.

Exempel från Peab kundsupport

Jag kommer tillsammans med Stefan Westling, gruppchef och supportansvarig inom Kundstöd på Peab Support prata om hur verksamheten kunnat utvecklas och klarat sina utmaningar trots tufft utgångsläge. En utveckling som blivit så bra att konceptet som vuxit fram blivit en framgångssaga och används nu för att bygga ett shared servicecenter. Vi belyser resan och en del av de frågor som bemanningsplanering, mjuka värden, leverantörsrelationer m fl som vi behövt hantera.

Den andra punkten kommer min styrelsekollega Kent Sävåsen från 2improve att hålla i. Han kommer prata om vår syn på förvaltning. Kan vi förvalta bättre genom grundsynen ”Vi hjälper leverantören att lyckas” Vad händer när leverantörssamverkan inte fungerar. När vi tvingas läsa avtal, hantera viten men ändå behåller grundsynen till den goda förvaltningen.

Anmälan

Nätverksmötet äger rum mellan 15:00-17:00 i Stockholm. Det går att vara med per video om man inte kan vara med på plats. Sista anmälningsdag är 14 september. Läs mer på NTKs hemsida.