Monthly archive for november 2015

NTK: Frukostmöte 9 december

Jonas Forzelius beskuren 141209

Telekom har en viktig roll i kris men vem är ansvarig och hur ser kundperspektivet ut?

Störningar hos företag kan ha många orsaker. Den gemensamma nämnaren är att det oftast skapar stor påfrestning på kommunikation och tillgänglighet.

Kunder vill få svar på sin oro med risk för flaskhalsar vad gäller kapacitet i kommunikationen, både teknisk kapacitet och personella resurser. Alla kan hamna i ett krisläge (brand, översvämning, elavbrott, bombhot, produktfel etc) vilket kunder har förståelse för men det är informationen och kommunikationen som avgör hur kunden bedömer hanteringen och ert varumärke.

Hur ser er kris och kontinuitetsplan ut? Vilka krisscenario har ni identifierat och övat på och vart i den fångar ni upp kundkommunikationen?

NTK utlovar en mycket givande och tänkvärd morgon. Läs mer på NTKs hemsida.

Agendan

08:00–08:30 Samling, mingel och frukostmacka

08:30–08:35 Välkommen och inledning, Jerry Nilsson

08:35–09:05 Vad krävs i en kris- och kontinuitetsplan, hur får vi in kundperspektivet? Lars Zetterström, Stanley Security

09:10–09:40 Erfarenheter från en nyligen genomförd krisövning, Mats Lindmark, Specialfastigheter

09:40–09:55 Frågor och diskussion, Jerry Nilsson

09:55–10:00 Avslutning

Mitel konsultdag

Mitel 151118

Intressant förmiddag hos Mitel om deras utveckling inom Contact Center.
Bra intryck och insikter om en plattform som ständigt utvecklas för att möte kraven på en äkta Omni-channel verksamhet.

Äntligen möter man också behoven av att telefonist och Contact Center agent kan jobba som både och.

Givande förmiddag som var väl investerad tid.

Mitel är fd Ericssons växlar och Aastra. Mer information om Mitel hittar du på deras hemsida.