Monthly archive for oktober 2015

Planer för ny utbildning

Samtalsvolym 1510

Inom samarbetet Teleutbildningar.se kommer vi tillsammans med SundCom att se över möjligheterna för en ny utbildning i statistik och bemanningsplanering.

Tanken med utbildningen ska vara att den ska vara praktisk och inriktad på användare av kommunikationsplattformen Trio Enterprise från Enghouse Interactive.

Arbetet kommer vi att starta nu i höst ochvåra planer är att första utbildningen ska äga rum under Q2 2016. Vi kommer informera löpande om arbetet.

Nyheter i Contact Center managementutbildningen

Contact center management bild

Teleutbildningar.se’s utbildning i Contact Center management utvecklas med flera nyheter inför 2016! Nyheterna är nya datum, nya moment och nu blir det en 2 dagarsutbildning.

Bland nyheterna i innehållet är:
• Möjligheter och alternativ om min bemanning inte räcker till; olika scenario för olika typer av verksamhet
• Schemaproduktion – praktiska exempel
• Hur jag får ett schema att fungera för mina medarbetare?
• Mer om mål och rapportering. Vilka mål kommunicerar jag med min ledning? och Vilka mål pratar jag med mina medarbetare?

Det tidigare planerade datumet 17 mars utgår. Nytt datum för vårens kurs är 2016-04-13—14, dvs i framtiden kommer det att vara en två-dagars kurs. Håll utkik på inbjudan!

Planeringshelg med Teleutbildningar.se i Malmö

Arbetshelg St Jörgen 1510 (2)

Min kollega Alf KjellerAlf Kjeller Konsult AB och jag har avsatt helgen för planering av bl a framtiden för Teleutbildningar.se. Bl a ska vi utvärdera de nyligen genomförda utbildningarna i Teleansvar och Contact Center management och planera för nya utbildningar. Mer information om dessa kommer inom kort.

Besöker SundCom

SundCom 1510

I dag är jag och min kollega Alf KjellerAlf Kjeller Konsult AB på besök hos vår samarbetspartner SundCom i Lockarp. Syftet var bl a att utvärdera samarbetet kring Teleutbildningar.se’s utbildningar och diskutera vårt fortsatta arbete tillsammans. Vi hoppas kunna återkomma om det inom kort.

Nytt uppdrag – Nulägesrapport nordisk Service Desk

2016-01-27 09.52.26 (3)

I september inleder ett nytt arbete till en av landets största företag inom bygg och konstruktion.

Under hösten ska jag ta fram en nulägesrapport kring deras nordiska IT Service Desk. Jag ska bl a belysa kapacitet och resursutnyttjande, möjligheter till effektivitetsförbättringar och samverkan med övriga IT-organisationen samt utnyttjandet av Contact Center- och ärendehanteringssystem. Slutrapporten kommer att produceras både på svenska och engelska.

Från slutrapporten ska sedan en aktivitetsplan för utvecklingen under 2016 tas fram.

 

Inbjudan: Workshop Customer Journey Mapping

Customer Journey Mapping 1510

Kundlojalitet handlar idag om att se holistiskt på just kundens resa och hur alla kontaktpunkter bidrar. Kunderna längtar efter enkla och bekymmersfria kontakter i alla kanaler. Då blir låg ansträngning och bra upplevelser viktiga parametrar för att driva ökad lojalitet. Det handlar alltså om känslor och där empatikartan blir ett av dina viktigaste insiktskort.

Jag vill därför välkomna dig till en av effectlys öppna workshops i Customer Journey Mapping, kanske en av de viktigaste aktiviteterna under 2015? Antalet platser i workshopen är begränsat så anmäl dig (er) redan idag, deras tidigare workshops blev snabbt fullbokade, så ta nu tillfället att lära, nätverka, och ha kul med andra CX experter.

Anmäl dig på denna länk

Heldag på The Wildfire Tribe Conference

Tribe 151012 (1)

I går deltog jag på The Wildfire Tribe Conference. Det var en  heldag på Berns i Stockholm om kultur, passionerat ledarskap och mer än nöjda kunder.

Bra talare avlöser varandra på löpande band och mycket minglande bland intressanta kontakter.

Tribe 151012 (2)

Mer information om TRIBE hittar du på den här sidan.

Frukostmöte med NTK 21 oktober

150414 Stockholm NTK Årsmöte mm (29)

Inomhustäckning har debatterats länge men ingen har direkt adresserat frågan ordentligt. Nya hus byggs allt mer energitäta och det är idag nästan omöjligt att få bra mobiltäckning. Samtidigt som vi går mot allt mer mobilt arbetssätt och mobilt beteende. Privat kan det upplevas jobbigt men i arbetet så blir det direkt kritiskt att inte kunna använda den mobila enheten.

Nu adresseras frågan från flera håll med olika teknologier. Det pågår även forskningsprojekt sponsrade av Energimyndigheten där även bygg och fastighetsbranschen medverkar för att hitta både lösningar men även den kommersiella vinkeln i frågan.

Nätverket för Telekomanvändare – NTK håller ett extra frukostmöte den 21 oktober där vi kommer att belysa frågan och några olika sätt att lösa utmaningen. Mötet är extrainsatt i och med att det förra mötet ställdes in.

Hans Rosander från ReWiCom presenterar hur de har skapat koncept och lösningar som på ett nytt sätt löser inomhustäckningen i komplexa miljöer

Robert Stahre från Mitel presenterar hur de på ett smart sätt kan lösa inomhustäckningen och knyter ihop med företagsväxeln och det publika nätet.

Datum: Onsdagen den 21 oktober
Tid: 08:00-10:00
Plats: Time Advokatbyrå, Biblioteksgatan 11, Stockholm. T-bana Östermalmstorg

Nätverksmötet och seminariet är till för de på ditt företag som arbetar med telekom så ta gärna med dig några kollegor. För dig som inte kan närvara på plats kommer vi lösa det med telefonkonferens på detta möte.

Välkommen med din anmälan genom ett mail till kansliet via denna länk

Nytt uppdrag: Utveckling av nordisk IT Servicedesk

Jerry driftsättnming 1411

I förra veckan påbörjade jag ett nytt uppdrag för ett av landets större företag inom fastighet och konstruktion. Uppdraget gäller nuläge och aktivitetsplaner för utveckling och effektivisering av deras IT Servicedesk för de nordiska användarna.

Ser fram emot att kunna bidra med både bättre kundupplevelser och en effektiviserad verksamhet!

Tack för en bra dag med Contact Center i fokus!

Jerry CCM 151002

Tack alla som var med på Teleutbildningar.se’s utbildning i Contact Center management den 2 oktober! Det var en bra och intressant dag med många diskussioner och tankar kring contact centers och hur vi arbetar med kunder. Vi kommer inom kort att maila er deltagare länkar till olika siter mm så ni bl a kan ladda ner plugins för Erlang C beräkning.

Om du missat utbildningen denna gång så kör vi en ny 17 mars nästa år. Välkommen!